tiistai 12. marraskuuta 2013

Mies lakkaa (omat kyntensä)

Olen blogin virallisena omistajana sekä äitinä ottanut vapauden kirjoittaa omia kommenttejani ylivetäen tuonne väliin: 

Hei,

olen tuon Sirpan poika, "Henkka".
Pyyntö kävi, että osallistu nyt ihmeessä tohon tollaseen haasteeseen, lakkaat kato kyntes.

Olen vilpittömästi nauranut vatsani kipeäksi noita muiden mieslakkaajien haastekertomuksia, ja minusta se on ollut tosi hyvä idea. 

No minäpä suostuin, koska olen sen verta äijä, (ja kuunnellut tyttöystävän ja äidin juttuja) että mun miehisyys ei enää tuosta voi vähentyä. Kiltti poika ;-)

Valitsin pohjaväriksi (kyllä, mulla oli useempi väri) sinisen, enkä todellakaan muista mitä väriä se oli, sellasta sinistä mikä on purkissa ja siinä on suti mukana. Raitana käytin mitälie pinkkiä, tais siinä olla hileitäkin.
Sit tuputtelin joka toiseen kynteen pumpulipuikolla mustat täplät ja joka toisessa oli sellasta halkeilevaa lakkaa. (oon aina kuvia kattellu että onpas kiva idea). Kyllä ne miehetkin noita lakkauksia ja lakkoja katselee, vaikka harvemminkin...

Ja sitten itse työhön:




Ennen sinistä, TIESIN että pitää laittaa sellanen hassu pohjalakka, en kyl tiiä miks, mut laitoin.
Sitten sitä sinistä, vasen käsi, kerros ja siirry seuraavaan käteen.
Paina sormet jotenkin vammasesti huomaamattasi yhteen ja huomaa pilanneesi se lakka.
Lakkaa toinen käsi loppuun ja korjaa lakkaa toisesta kädestä, pilaa tämä toinen käsi (oikea) myös.
Myös tämän "sivustaseuraaminen oli hulvatonta.






Odottelin sitten että kuivuu noi lakat, ja vetelin uudestaan kierrokset, samalla lailla mokaillen.
(Jostain syystä kutitti myös nenän viertä, jonka ansiosta minulle huomautettiin sinisestä kynsilakasta nenän pielessä) Näin minulle ei vielä ole koskaan käynyt, sitä odotellessa :-)





Kerrosten kuivuttua laitoin sellaisen pinkin raidan, vinottain kynnen yli, joo-o, se ei ollutkaan niin kivan näköinen kun olin olettanu, mutta ei kai sille mitään voi. Sitten piti kokeilla miksi äidillä on noita pumpulipuikkoja joku 500 pitkin pöytiä ja purkkeja (hieman liioittelin). Ihan vähän vaan, n.490 liioittelua.
Lakkaa jonkin muovisen kannen päälle ja siitä tuputtelin sitten läikkiä kynsiin.
Turhauttavaa odottelua että kuivuu taas kaikki lakat.

Mustaa halkeilevaa lakkaa päälle ja kauhee odottelu että kuivuu ja halkeilee.
Kun koin että on suhteellisen kuiva, laitoin sitten sellasta hassua pikakovetetta, joka ei pilannutkaan kaikkea, kuten pelkäsin.

Lopputulos ei nyt olekaan ihan hirveä, vaikka mä sit poistinkin ne lakat kuvien ottamisen jälkeen.



Toisena haasteena toteutettiin äidin kynsien lakkaus, jonka tekijänä olin siis minä.
Se oli yllättävän hauskaa.  
Ja siitäkin on ihan oma postaus tulossa - stay tuned :-)



6 kommenttia:

  1. Tää oli oikeesti aika hauskaa, ehkä ens kerralla osuu enemmän kynsiin kuin sormiin.

    Eikä sille mitään voi että alkaa nenää kutittamaan just sillon ku kaikki osat kädestä on täynnä märkää kynsilakkaa! Piti rapsuttaa.

    Mutta voin kertoa: asentoni nenänpielessä haittaa hieman näkökykyä kun se höyry(?) nousee silmiin.. Kivasti kirvelsi..

    VastaaPoista
  2. On sitä kamalampiakin kynsiä nähty. Ja tämä oli siis kohteliaisuus.
    Hyvin se näytti sujuvan, noilla kehtais käydä jopa kaupassa. Hanskat kädessä (leikki leikkinä ♥)

    VastaaPoista
  3. Voi ei :D kyllä tätä oli hauska lukea! :D

    VastaaPoista
  4. Äidin kynsistä tuli paljon paremmat, mut ei se siltikään halunnut niitä pitää. ;)
    Sano itekin että tuli hienot.

    Tyttöystävä lupas, että saan sen kynsiä alkaa lakkailemaan, kun mulla on selkeesti visiota.. mitä sekin sitten tarkoittaa, teema-bileitä: "Halloween karmeimmat kynnet?"

    Jonna kiitos, olis ehkä hanskat kädessä voinutkin. ;)

    Fani, kiva että sai ilostuttaa. :D

    VastaaPoista